۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۷۷۶۳۲
حجت الاسلام صادقی واعظ:

شرط حسینی شدن شیطان گریزی است| زشتی گناه با رنگ توجیه، عوض نمی شود

استاد حوزه علمیه با بیان این که برای حسینی شدن باید شیطان گریز باشیم و مرزداری کنیم، گفت: مرزهای اعتقادی باید مراقبت شده و باید راه نفوذ شیطان به عنوان دشمن قطعی انسان بسته شود.
صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ استاد حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در مراسم عزاداری دهه اول محرم هیأت خادم الرضا با اشاره به زمینه سازی شیطان برای گناه انسان گفت: شیطان انسان را وسوسه می کند و زمینه گناه و صحنه و مال حرام را می آورد اما انسان است که آن را انجام می دهد.

وی افزود: قرآن دشمن سرسخت انسان را معرفی کرده که شیطان است و فرموده انسان باید آن را دشمن بداند اما گاهی می بینیم که انسان با شیطام دم خور می شود و از وسوسه های آن تبعیت می کند.

حجت الاسلام صادقی واعظ با بیان این که در طول تاریخ هیچ سابقه دوستی انسان و شیطان پیدا نمی شود، اظهار داشت: همه موارد ارتباط بین انسان و شیطان دشمنی و خدعه بوده است، حال انسان چگونه می تواند شیطان را دوست خود حساب کرده و چگونه با خدایی که  رحمت دارد لج بازی کند؟

وی ادامه داد: عقل سلیم می گوید انسان باید با قدرت کامل و باقی دوستی کند نه با چیز زوال پذیر، در کربلا وقتی افراد شیطان پذیر شدند سقوط کردند و در مقابل کسانی که در مقابل شیطان به سعادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برای حسینی شدن باید شیطان گریز باشیم و مرزداری کنیم، ابراز داشت: مرزهای اعتقادی باید مراقبت شده و باید راه نفوذ شیطان به عنوان دشمن قطعی انسان بسته شود.

وی عنوان کرد: شیطان بدی ها را زیبا جلوه می دهد تا انسان را به سقوط برساند، نباید گناهان را توجیه کرد و گفت همه فلان گناه را انجام می دهند و ما هم انجام می دهیم؛ انسان نباید در زندگی پل دیگران باشد که آن ها را سعادتمند کند و خود انسان بی بهره بماند، زشتی گناه با رنگ توجیه عوض نمی شود./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات